Ответ на сии вопросы [298 и 299].

Несть убо, несть этого обычая в нас, еже древним, либо и сейчас от православных изографов написанным иконам не поклонятися. Аще же кто не поклоняется святым иконам, благолепно от православных написанным, сицевый да будет от святых древлеправославных соборов и от нас последнейших тем последователей проклят.

Обаче аще кия иконы обрящутся написанныя от новолюбителей, и не против древняго изображения, таковым иконам праведную вину имеем, еже не покланятися. Понеже в соборном Стоглаве повелевает святыя иконы писати благочестивым воздержником иконописцем, а пияницам и блудником воспрещает писати: якоже в 43-й главе извествуется.

Темже аще убо и благочестивым, но воздержником изуграфом быти священный собор определяте, невоздержным же и пияницам всячески быти запрещает. Кольми паче таковым и от таковых изуграфов иконы писати, либо от них приимати церковь святая запретити не не имать, иже не просвещеннии благоверием, иже Духом Святым не освященнии, иже безверием и нечестием помрачени, иже духом неприятным потемненнии, яковии сущность латинники, армени, никониане, либо прочии мнози, прелестию нечестия погруженнии.

Святый же Симен Фессалонитский о противоверных латынех, в главе 23, пишет тако: И какое количество иконы, не считая предания, иным образом многажды живописуют. И паки: и не образ первообразнаго и изображение, и не считая благоговения живописуют их и украшают, еже неприятно святых икон имеется паче. И паки: и еже не считая чина не благочестно, и отцы сие не приемлют. Обличают же неискусных и неблагоговейных, и неискусно пишущих изографов и древлебелороссийстии книги, глаголющия тако: Вместо же искусных благоговейных иконописцев седельники, тебенники и прочии кощунники, вместо благоговеинства с хохотом и руганием в святыя храмы образы кгваздают машкаром, лярвам и другим шкаредным подобные, на соблазн многим неутверженым и худоумным таковая творяще. Книга О вере Острожския печати, в слове о святых храмех.

Такожде в послании собственном некоторый Феодосий Пустынник о достоиньстве изуграфском сице пишет: Божественная работа, иконное воображение от святых апостол начало прият. подобает иконописцу и священнику чистым быти, либо женитися и по закону жити. понеже священник являясь божественными словесы образовывает плоть, ей же мы причащаемся во оставление грехов. и иконописец же, вмеcто словес, начертает и мнит плоть и оживляет, им же покланяемся первообразных для любве державне, а не служебне. и будет произойдёт им впасти в явленныя скверны, обои не приятны. Кормчая старохаратейная. И паки в той же пишет: Понеже на такое дело святое (недостойным) не повелено имеется. якоже рече Господь к Моисею, еже Веселейла наполних Духа Божия. Этот же Веселеил делатель бысть скинии свидения ветхаго закона. Кольми же паче подобает нынешния благодати писавшим образ Спаса Христа Всевышнего отечественного, и Пречистыя Его Богоматере, и святых Его, тщатися к восприятию Духа Божия. Кормчия старохаратейная, глава 124.

Святых апостол 45-го правила в толковании сице пишет: Аще повелит (от священных кто еретиком) служити в церкви яко презвитером, либо ино что от священных содевати, таковый да извержется. До зде от толкования.

Явственнейше же в вышереченной старохаратейной Кормчей, от послания Исидора Пустынника к Евсевию, епископу Пилисийскому, сице повествуется: От неверных зарубежных римлян, и германов, немец, иконнаго воображения не приимати. аще ли по некоему прилучию от древних летописцев обрящутся в отечественных государствах верных, греческих рекше, либо руских, а вообразуема будет по окончании расколу церковнаго, еже греком с римляны: и тогда, аще и зело иконное воображение имеется по подобию и хитро, поклонения им нетворити. Кормчая старохаратейная, глава 126.

Темже от вышепредложенных явствуется, яко иконописцем долженствует быти благочестивым, яко житием хорошим украшающимся, яко по подобию изображати иконы, яко Духа Святаго быти сопричастным; и яко иконописцы преимуществом со священники сочетоваются; и яко аще от причетник кто от священных вещей еретику повелит что содействовати, этот из сана извергается: яко от оных еретик и явленнейше иконоизображение не приемлется, и сицевому поклонение творити запрещается.

Убо и мы яко от неблагоговейных неблагоговейно начертанныя иконы опасаемся приимати: либо им писати предавати, тако и от еретиков, яко Святаго Духа не причастных, начертаным от них (иконам) трепещем поклонятися. Святым же древлеписанным иконам с верою и со всем отечественным усердием поклоняемся, и любезно целуем, по гласу церковному: Делом и словом сие мним. Кондак в неделю православия.

А еже лжесвидетельствуеши, якобы в отечественных нецыи за сие не покланяются, что еретицы прежде оных покланяхуся. Но мы вемы, яко, по свидетельству святых преподавателей церковных, благодать Божия в святых вещех николиже осквернена от еретик либо идолопоклонник не бывает. О чем богопремудрый Максим Грек в книзе собственной, во главе 37, и в вышеименованней книзе О вере острожской печати, в слове на латин, о пременении дней и праздник, на странице 33, извествуется.

Убо и мы несомненно и по окончании еретиков, молящихся святым древним, яко благодать Божию в себе имеющим, и сейчас от правоверных написанным, иконам поклоняемся. И от среброкованных и позлащенных окладов святыя и честныя иконы зело трепещем обнажати, разве аще уже весма ветхостни, либо и новии, но имеющии на себе неподобообразное изваяние лиц либо имен обрящутся.

Зде убо церквосодержателное и законное икон поклонение явственне от нас показася: лжесвидетельствованное же тобою на православных христиан (яко бы они иконам не покланяются) праведне взустися.

Правильно имеется слово отечественное, и всякаго приятия достойно.

Финиш части третией, раздела же осмаго.

Игра 94 процента: ответы на 299-310 уровни [обновление 3.7.7 от 18.01.2018] #150

Похожие статьи:

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock
detector