Ответ на сии вопросы [370 и 371].

Пишет во Откровении Иоанн Богослов тако [Апокалипсис, глава 11]: егда (рече Енох и Илия) скончаета свидетельство свое, зверь восходяи от бездны, сотворит с нима брань, и победит, и убиет я. и труп ею оставит на стогнах града великаго, иже нарицается духовне Содом и Египет, идеже и Господь наш распят бысть.

Но аще в первом толковании оный град великий и мнит быти Иеросалим, обаче во втором толку того стиха иначе о том граде умствует, глаголет бо: работати богом чюждим, и прилагатися учению ложну, сия есть Содома духовная. а идеже Господа нашего Исуса Христа не приемлют, тамо Его распинают.

Зри сему подобне и иныя приклади святых церковных учителей. Глаголет Златоуст [слово 13, о лжеучител.]: врази бо неприязни церковныя еретицы, ничим же разни от прочих поган, не знающих Бога. И по Зиновию мниху [Соборник малый]: яко еретицы служат чюждему богу, сиречь дияволу. И по преподобному Иосифу Волоколамскому: еретицы Господа нашего Исуса Христа не приемлют, но распинают духовне. А по Симеону Фесалонитскому: аще и православнии священницы, но приемлюще еретиков, восприемниками крещают, таковии причащаются чюжде Божия. И паки по вышеименованному Златоусту: благочестия отступити, сказует Бога отступити. Такожде паки и по Иосифу Волоколамскому: отступницы же злешии суть не точию еретик, но и еллин и жидов. Той же: аще кто предания святых отмещет и не приемлет, таковыи ниже верен, ниже християнин.

Се убо есть воистинну Содома духовная, се есть и распятие Христу Богу духовное. Сей есть град великий Вавилон, иже по вселенней расширивыйся, и стогны его зело строптивы суть. В сицевом граде велицем, сиречь в духовном Содоме и Египте, како возможно кому назнаменати определьное время и место оно: идеже суть таковыя стогны, на них же лежати имут телеса пророк Божиих, от антихриста избиенных. Аще от времене, то возможно ли по всей вселенней оное назначити. Аще ли от места, сие и паче неудобно суть, зане повсюду тое обдержится. Яко повсюду еретичество, повсюду богоотступление и Христу распятие, повсюду чюжде Божие и дияволу работа и угождение. И аще сего ради невозможно есть познати на котором месте оныя стогны великаго града, убо невозможно есть рещи, где подлинно лежати будут и телеса избиенных пророк Божиих. Аще ли во Иеросалиме помыслим, то несогласно писанному: яко во Иеросалиме бяше распятие Христу чювственное, зде же пишет о распятии духовном. Но и пророком во Иеросалиме проповедати июдеом, писанию несогласно. Пишет бо [Соборник, лист 275 на обор.]: яко духовнии облацы пророцы, кропят свыше благоразумия росу на новыи виноград Христов, на плодящыя души християнския. заповедь же приемше, еже отнюд не одождите на жиды. и несть отнюд в них пророка, ни князя, ни старейшины: но пуст от всех, и изсохнути оставлен за неплодие, многим бездождием одержим.

Темже убо разумеем, яко пророцы не в чювственном Иеросалиме, но в духовном оном Содоме и Египте убиени от антихриста будут: антихрист же есть в древнем Вавилоне. Якоже Кирил святый о антихристе пишет [Кирилова, лист 47 и 49], что быти ему в старом Риме. Его же Христос истинный обличити, своих угодников Еноха и Илию послет не приимати льстиваго, он же окаянный повелит их убити, якоже о сем и в вышшем ответе писахом.

Обаче не сие токмо определьно есть антихристу место, но всю вселенную единым градом, и единым местом объемлет. И всех гонителей и мучителей в едином лице заключающи, единаго антихриста нарицает быти. О чем во Апокалипсисе, каталог литера А, значит сице: антихрист Римское царство воздвигнути лицемеритися будет. лист 89, строка 40. А в самом Апокалипсисе, на оном 89-м листе, строка 430, то есть во главе 18, зач. 55, в толковании Андрея архиепископа Кесарийскаго, пишет сице [Апокалипсис печатн., лист 89]: в Римстем начальстве, и из него един возрастающии и искореняющии, и прочая покаряющии. и тако приидет, яко царь Римскии. преображением и притворение убо, еже паки устрояти и отновляти, согревати же и воспитавати начальство их: истинною же, еже соделати конечное его разорение. Темже, якоже речеся, не погрешил бы кто подобающаго истолковав, аки в едином телеси, изначала даже и доныне державствующее царство сие: яко воистинну излиявшее крови апостолов, и пророков, и мучеников. Ибо яко един лик, и едино воинство, и един град глаголется, аще и изменяются исполняющии сих коеждо: сице и царство едино, аще и во многая лета и места разделяются и разсецаются.

Еще в каталоге, литера Л значит: лик един, аще и лица многажды пременяются. лист 90, строка 7. А во Апокалипсисе же, на ином 90-м листу, строка 7, пишет: лиц пременением вещи самыя не пременяет. До зде Апокалипсис.

И от сих свидетельств явствуется, яко не возможно есть определьно знати духовнаго онаго Содома и Египта, в нем же убиеным быти пророком. Ниже отнюд возможно обрести оныя стогны великаго того града, на них же лежати будут телеса их. Убо и мудрствовати телесне, а не духовне, всячески есть безместно.

Вопросиши ли о убиении пророков от антихриста в новой благодати, кия суть сии? и како избиени будут? на сие отвещаем тако: Глаголет бо апостол Павел о церкви новой благодати: положи Бог в церкви первее апостолы, второе пророки, третие учители. Сам же Владыка Христос Бог ко июдеом рече: змиеве, порождение ехиднина, како убежите от суда огня геенскаго. Сего ради Аз послю к вам пророки, и премудры книжники, и от них убиете, и распнете на сонмищах ваших, и ижденете от града во град. И во Апокалипсисе, о убиении пророков от антихриста, Андрей Кесарийский толкует: яко мнозем во времени оным, твердым в вере стоянии, сподобитися пророческаго дарования, и убиенным быти от диявольских защитников. И в трех толковом Апокалипсисе: пророки же глаголет, за твердое стояние в вере в то время, и пророчествия достойных, ихже убиют приятели антихристовы.

И в малороссийской печати Апокалипсис, како о убиении пророк живущих на земли возрадуется, толкует [печати Кутеинскаго монастыря]: яко о убиении верных тогда возрадоватися им. Святый же Златоуст в Беседах сице пишет: аще ли же пророки глаголет, то не подобает чюдитися. не просто бо пророки глаголет, но иже пророчеством учащих, и во общую пользу глаголющих вся.

И от сих убо свидетельств, аще имееши разум, имаши о убиении пророков познати. Якоже и Христос глаголет о Иоанне: той есть Илия, хотяи прийти. имеят уши слышати да слышит. Евангелие от Матфея, зач. 40.

Ответы Word Weekend уровень 371 372 373 374 375

Похожие статьи:

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock
detector